האיחוד האירופי והמהגרים – תמונת מצב ב-2013

האיחוד האירופי מונה כ-500 מיליון אזרחים. אמנם אתמול או שלשום צורפה קרואטיה לאיחוד אך 4.4 מיליון תושביה אינם משפיעים לכאן או לשם. ולפי נתוני האיחוד, בין תושביו ישנם כ-43 מיליון מהגרים. זהו כמובן אומדן.

20 מ' מתוכם הם מהגרי פנים. עברו, ממדינה למדינה, בתוך האיחוד. מפולין אל בריטניה כדוגמה. 23 מ' האחרים הם מהגרי חוץ. הגיעו מאסיה, אירופה ואפריקה והתיישבו באיחוד. כולם רוצים להתפרנס ולחיות חיים נורמליים.

71% מהמהגרים החיצוניים מארצות מוסלמיות – אפריקה ואסיה. תורכיה, סוריה, לבנון, פלסטין, ירדן, מצרים, לוב, טוניס, אלג'יריה, מרוקו, סהרה הספרדית, מאוריטניה. אתם רואים את המכנה המשותף – כולן שוכנות לחוף ים. והים הוא התווך. בין המהגרים לבין הפרנסה. הים התיכון תופס מקום של כבוד. רק שתיים מן המדינות הנ"ל נשענות על האוקיאנוס האטלנטי. החבר'ה עולים על סירה, מפליגים, ואולי מצליחים להיכנס. יש הנופלים בדרך.

29% האחרים – מקורם מארצות אירופה. מן המזרח. מהמדינות שאינן חברות באיחוד. בין אם יש למדינה גבול משותף עם האיחוד ובין שאין לה. רוסיה, בלארוס, אוקראינה, מולדובה, גיאורגיה, ארמניה, אזארביג'ן.

שמתם לב שאותנו לא ספרו. גם לא ספרו את האפריקנים שמדרום לסהרה. בעבודה זאת נספרו רק המהגרים שהיגרו כחוק. עם רישיון לעבודה. כמה מהגרי עבודה שאינם חוקיים?

זאת תמונת המצב של מהגרים באיחוד האירופי בקיץ 2013.

מאמר זה נסמך על: EU Neighborhood Migration Report 2013

רשימה זאת ראתה אור לראשונה ב-4.7 ש"ז, באתר "במחשבה שניה".

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

כתיבת תגובה