ביקור בתערוכה: "אמנות הפיקניק" בתא"ו

וכך כתבו תמר למדן וכרמית שיין, האוצרות:

דמיינו את הטבע כקנבס, ואת הפעולה הפשוטה של הארוחה כצורת אמנות. התערוכה אמנות הפיקניק מזמינה אתכם לחקור את החוויות המוצגות דרך מסורת הפיקניק. זוהי חגיגה של אושר על זמני הקיים במיזוג בין הטבע, האוכל והחיבור האנושי, ההופכת את המנהג הפשוט לאיחוד של הנאות חושיות. פיקניקים הם יותר מארוחה בחוץ; הם מפגשים שמראים את מהות הביחד. העבודות חוקרות את הרצון האנושי להיות בחברת אחרים תוך הנאה מהיופי של עולם הטבע והתמודדות עם ההיבטים הפחות זוהרים של פיקניק.

ישנו גם הפן הנוסף של התכנסויות בחוץ אשר טומן בתוכו "חוויות" בלתי צפויות, למשל מזג אוויר הפכפך ו"אורחי" חרקים לא קרואים. גחמותיו של הטבע מעכבות לעיתים קרובות את הרעיון האידיאלי של חווית הפיקניק המושלמת. משקאות ומזון שנשפכו, קרקע לא נוחה ומשבר פתאומי, מאתגרים את חווית הארוחות, גם אם הן מוכנות מראש בקפידה או בספונטניות, הן מבטלים את האידיליה המזוהה לעיתים קרובות עם פיקניקים. המאמץ שמאחורי הסצנות החזותיות הנאות הללו חושף את העבודה הבלתי נראית הכרוכה בהן, הכנת האוכל, בחירת המיקום הנכון, המאמץ בהקמה ובניקיון לאחר מכן.

התערוכה, הכוללת יצירות ממגוון דיסציפלינות מזמינה את הצופים להתחשב ביצירה מאחורי הקלעים שהופכת פיקניק נטול מאמץ לכאורה, לאירוע מתומזר בקפידה. התערוכה חוגגת את הגיוון של מסורת חוצת תרבויות זו, כשהחוט המשותף הוא חגיגת הביחד, תחושת האחווה והחיבור האנושי.

נעם זונשיין

סטודיו ירנטק

סטודיו REISH

נועה קלנסבלד

נעמה בן משה

רעות דפנא

עומרי בתקולין

חי דורני

לי-אור עצמון פרואין

לי-אור עצמון פרואין

רעות דפנא

נעם זונשיין

נעם זונשיין

צילומים: משה הרפז (19.6.24). צילומי העבודות מוצגים לפי לקיחתם. מתנצל מראש: ישנם אמנים/ות שאת עבודתם/ן לא צילמתי מכמה ועמה סיבות ובראשן עבודות וידאו שאינן "מסתדרות" עם הפורמט הנוכחי של הפוסט והטעם האישי. ואל תשכחו – אני מתבונן ורחוק מלהיות מבקר אמנותי…

הערה: תא"ו – תרבות אמנות ותוכן (הרצליה).

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

כתיבת תגובה