ברור שהבגד הוא הקובע!

לא. מעודי לא פגשתי את הנסיך הקטן. וגם את מחבר הספר בשם זה – אנטואן דה סנט-אכּזוּפּרי – לא פגשתי. את הספר דווקא כן.

באחת הרשימות התייחסתי לכך שלעתים, לרוב אך לא תמיד, מוערך אדם לפי מלבושו. אפשר שיותר ממעמדו ואפשר שפחות. וצטטנו את הרמב"ם: הכובע לא קובע והמעיל לא מועיל. זוכרים? כך או אחרת עולה שוב סוגיה זאת.

וכך נודע לי עוד דבר חשוב עד מאד: כוכב מוצאו של הנסיך הקטן לא היה גדול מבית רגיל!

אמנם דבר זה לא היה בו כדי להפתיעני ביותר. ידעתי גם ידעתי, כי מלבד כוכבי-הלכת הגדולים, כגון הארץ, צדק, מאדים ונגה הידועים בשמותיהם, יש מאות כוכבים אחרים, מהם קטנים כל כך שאין להבחין בהם בקלות אף בעזרת טלסקופ. כשאחד התוכנים מגלה כוכב כזה, אין הוא קורא לו בשם אלא מסמנו במספר, למשל: "כוכבית 325".

יש לי יסוד לשער כי הכוכב שממנו בא הנסיך הקטן הוא הכוכבית הידועה בסמן "בּ-612". כוכבית זו ראו בטלסקופ רק פעם אחת בלבד. אסטרונום תֻרכּי הוא שגלה אותה בשנת 1909.

התוכן התֻרכּי הופיע בועידה בינלאֻמית והוכיח את דבר תגליתו באותות ובמופתים. אך איש לא האמין לו בגלל לבושו המוזר.

כך דרכם של המבֻגרים…

למזלה של הכוכבית "בּ-612" קם בתֻרכּיה מושל תקיף, שפקד על בני עמו להמיר את בגדיהם בלבוש אירופי, אף הכריז כי כל העובר על ח۟ק זה אחת דתו להמית. בשנת 1920 חזר התוכן והוכיח את דבר תגליתו. הפעם הופיע בחליפה אירופית הדורה מאד והכּל קְבלו את דעתו.

מקור: אנטואן דה סנט-אכזופרי (1981), הנסיך הקטן, מצרפתית: אריה לרנר, הוצאת עם עובד, עמודים 13-12. אין לערוך בצטוט זה כל שימוש מסחרי. לקרוא ולהינות. אני שימשתי, עבורכם/ן, כיונת דואר בלבד.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

כתיבת תגובה