גן פסלים בקמפוס מכון ויצמן

"המשכיות", מנשה קדישמן (תש"ם)

"המשכיות" – פרט

"המשכיות" – פרט

ללא ציון. שם היוצר/ת וללא שם היצירה.  אז נקרא למה שאנו רואים – "היא והוא"

"עבודת הקודש", ברונו ג'יורני (תש"ך) – לזכר עמוס דה שליט

"סמאפור", יגאל תומרקין (1992)

"סמאפור" – פרט

"סמאפור" – פרט

וכיוון ששאלתם/ן – מהו "סמאפור" – הרי התשובה: סמאפור מגיע מיוונית עתיקה: "סימן" + "מחזיק". שני פתרונים (או פתרונות) לחידה:

(1) מתקן. שיטת איתות שפותחה בסוף המאה ה-18, בצרפת, ממנה "צמח" מתקן האיתות להעברת הוראות לרכבת.

(2) מדעי המחשב. סמאפור הוא מנגנון סינכרון להגבלת הגישה למשאב משותף.

אמנם הפסל נראה כמתקן איתות אך היותו נטוע במכון ויצמן פותח אופציה גם לאפשרות השנייה. חזקה על תומרקין שזה גם וגם. על-כל-פנים זאת דעתי…

"בצוותא", מארק הלטור (תש"ם) – לזכר דר' דב ביגון

"בצוותא" – פרט

"בצוותא" – פרט

לל"ש

"אואזיס", ברטון רובינשטיין (2004)

"אואזיס" – פרט

"אואזיס" – פרט

"אואזיס" – פרט

"אואזיס" – פרט

"מנורה/הסנה הבוער", בברלי פפר (1964) – לזכר ג'ון פיצ'גרלד קנדי

"מנורה/הסנה הבוער" – פרט

"מנורה/הסנה הבוער" – פרט

צילומים: משה הרפז (1.5.19). כל הזכויות שמורות לכל האמנים והתורמים.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: