מסע מצולם בניו זילנד 2 – טה פויה (Te Puia) – ביקור באתר גיאו-תרמי

אפשר לראות ברשימה זאת כסנונית ראשונה של רשימות מניו זילנד כפי שהתרשמנו ורשמנו. כאמור, אנו בניו זילנד. האי הצפוני. מוקדם בבוקר לקחנו את הרכב השכור מסוכנות ההשכרה באוקלנד ואחרי 230 ק"מ, שנגמעו תוך כך וכך שעות, הגענו אל יעדנו. מלון בעיר ששמה רוטורואה (Rotorua). אמנם אנו בסניף של אנגליה, שבו נוהגים בצד שמאל, אך למעט פיינט של בירה – כל שאר המידות הן לפי השיטה המטרית. אני משוחרר מלכפול מיילים ב-1.6 ע"מ להמיר לק"מ או לזכור שפאונד שווה 220 גרם וכו', ונותר לי להתרכז בנהיגה ההפוכה לאינסטינקט שהתרגלנו אליו. לא פשוט אך שרדנו זאת.

האזור הסובב את רוטורואה הוא המרכז המאורי של ניו זילנד. ההצגות לתיירים מתרחשות על מספר בימות ברחבי העיר. הללו הן "כפרים מאורים משוחזרים". ריקוד הקרב המפורסם – האקה – ואוכל (בשר בקר, עוף ומספר סוגים שונים של תפוחי אדמה) שבושל במעבה האדמה…. הרבה תיירים. הפרנסה מושתת על התיירים. את זאת השארנו ליום הבא. הבטנו אל השמים, ומן המלון הלכנו, רושם הרשימה וזוגתו שתחיה, אל טה פויה (Te Puia). אתר גיאו-תרמי. תתכוננו להוציא שקלים רבים ע"מ להיכנס אל האתר. חיים רק פעם אחת…מקבלים ליד את מפת האתר. פותחים ומתחילים ללכת. מסלול מעגלי. עם כיוון השעון. קחו בחשבון כשעתיים של הליכה נינוחה ומדודה. כולל אתנחתא, צילום, ותהיה על מהות ופשר התופעה. מה בוער? האדמה היא שבוערת.

ובדרך מצלמים. החלטתי שלא להעמיס על הקורא/ת יתר על המידה. שכן אין משמעות של ממש אם לא אציין את שמות התחנות שבדרך. הם מהווים תיאור מילולי של מה שרואים. נקבת השטן או אגם הבועות המתנפצות. ועוד בפולינזית… והם מופיעים ע"ג המפה.

יש מי שנהנה בספא…

ומצאנו את האחראי. הטורח למעננו יומם וליל

וגם יש מי ששומר עלינו. לאורך כל הדרך – הייצוג הפיזי של האבות הקדומים:

ברור לכם שזהו רק אתר בודד בכברת ארץ שבה עדיין עובדים כוחות הבריאה, יום ולילה, והקרקע מבעבעת ומפעפעת. ולפיכך יצאנו, ביום שלמחרת, לתור אתר אחר. שמורת המים הצבעוניים. וואיאוטאפו (Waiotapu). על כך יסופר במקום אחר…

לא. לא הצלחתי לקבל תשובה למהותה של הלטאה ומהי מסמלת… כנראה ששאלתי את האנשים הלא נכונים ו/או לא הצלחתי לדייק בשאלה. כך או כך – המשכנו הלאה. אחרי קצת יותר מ-3 ש', ולקראת חשיכה, שבנו אל המלון. הלכנו לצוד ארוחת-צהרים בערב.

צילומים: משה הרפז (ניו זילנד, 18.11.2018). כל הזכויות שמורות.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.