יד ליהדות אתיופיה

נוסעים דרומה: כביש 20, מחלף חולות, כביש 4, צומת ניצנים, כביש 232, צומת גבעתי, כביש 35, צומת פלוגות (חוצים את כביש 40), ממשיכים ב-35 מזרחה, הפנייה הראשונה ימינה. כלומר דרומה. זאת הכניסה המערבית אל קריית גת. אחרי 50 מ' עוצרים. זכרו שזהו מפרץ של תחנת אוטובוס. אז תחנו בבקשה בהמשך הרחוב, היכן שמותר ולא רק אפשר, וחיזרו לכאן. זהו גלעד ליהדות אתיופיה. לאלה שלא זכו להגיע. יהי זכרם ברוך.

P1030051

מבצעים עלומים. קטנים וגדולים. צה"ל. המוסד. אמריקנים. מטוסי אל-על. מסוקי ח"א. אתיופיה. סודן. מבצע משה. ונותרו הפלשמורה. הרב עובדיה סמך את ידיו. יהודים המה.

"ליהודים בצפון.
נימצא נא יחד. יש לנו כח וחכמה רק כאשר אנו מכירים זה את זה.
פרסמו נא את הלחנים שלנו ואת פירושינו לספרים הקדושים.
נדרתי נדר לבקר בירושלים.
בואו לקראתי או שאלך לקראתכם.
אל תאשימוני שאני מפחית בכבוד השבת מכיון שלמען התורה מפחיתים מהתורה.
אני עני ואין לי במה לממן את מסעי. אשמור את השבת עד הים.
אני יודע לפרש את כל כתבי הקודש ואף את הברית החדשה של הנוצרים.
אפשר למוצאני באקסום באמצעות אנטואן." [1]

אני מתקרב אל האנדרטה. הסימבוליות ברורה ונהירה. אין צורך להכביד במלים. ומצלם:

P1030050

P1030053

P1030054

P1030055

P1030056

P1030057

אפילו הזר שחור…

P1030058

כאשר בוחן אני את התוצאות של הצילומים אני נוכח כי אין באף לא אחד מהם את שם יוצר האנדרטה. חבל. הפספוס כולו שלי.

[1] הציטוט מתוך ויקיפדיה: "יא איינה מיזה", דברים שנשבע אנטואן ד'אבדי לפרסם.

צילומים: משה הרפז (קריית גת, 3.1.2014). כל הזכויות שמורות.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

