אמנות בטון.
מודעה בעיתון. לא דבר קטן כדי לצאת חובה אלא בעלת נוכחות. משתרעת על שליש עמוד. ואולי קצת יותר… שש יצירות מפתיעות של אמני רחוב מסתתרות במתחם הבורסה בר"ג. ואתה הקורא מתבקש לגלותן. במקרה דנן לא יעזור לכם הנווטן (GPS). גם וייז לא תביא אתכם אל היעד. אתם לבד מול האתגר. ללא גאדג'טים.
יצאתי אל הדרך. יום שישי. 10 ד' נסיעה. חניה. 5 ד' נוספות ואני על הרציף. מספר אחת. ממתין לפרברית של 11:04 שתוליכני לתחנת סבידור. משם יתחיל החיפוש. החלטי להקדיש לכך כשעתיים שבמסגרתן אמורה להיפתר התעלומה. או שלא. רכבת של 13:08 תיקח אותי בחזרה אל הרצליה. גם במקרה זה הרציף הנכון הוא מס' 1. תשעה ₪ – הלוך וחזור.
תוך 9 ד' והנה מתחם הבורסה. סובו ציון והקיפוה. שוטטתי במתחם הבורסה הרמת-גני. פניתי לכאן וגם לשם. סרקתי את הרחובות ואת חזיתות קירות המבנים הפונות אל הכבישים ואל המדרכות. העבודות, אם אני מעריך נכונה, חייבות להיות גלויות לציבור. לא בחדרי-חדרים, במרתפים, על קירות חניונים בתת-קרקע, קירות עורפיים או בשטחים פרטיים. הן, העבודות, אמורות להיות נגישות לעיני העו"ש. לכולם. לאישה ולאיש.
בסופו של יום חשפתי ארבעה מששת האמנים. הענקתי לעצמי ציון עובר 67%. (מעוגל כלפי מעלה!). אם היה זה ציון מסכם של, נניח לצורך הדיון, תואר ראשון אזי את התואר הייתי מקבל אך דרכי להמשך הייתה חסומה. לפיכך שוקל אני לגשת למועד ב'.
נעבור אל התמונות. תנו לעכבר לעשות את מלאכתו…
עבודה של PILPEED:
עבודות של עדי סנד (ויש, ברוך השם, הרבה ציורי קיר. פה ושם צילמתי את צלי. שיהיה.):
בין לבין פגשתי אנשים. שביקשו להצטלם…
עבודות של 72 AME:
עבודה של KLONE (אגב, היא ע"ג מיכל מתכתי, דחסן אשפה, ולא על בטון או שיש…):
ופגשתי צופה מסוג אחר. עד כדי כך הוא היה אדיש כך שלכבוד הצילום – עצם את עיניו. אני מקווה שלא ארע לו מקרה ביש בזה שחציתי את דרכו…:
זהו זה. אתם הקוראים משוחררים מללכת ולחפש (אלא אם ממש תתעקשו). התמונות הגיעו אליכם.
צילומים: משה הרפז (ר"ג, 29.11.2013).